L'estudiant de doctorat Maliha U. Jada rep el premi "Best Paper Award" del 6th International Conference on Mobile Networks and Management

L'estudiant de doctorat Maliha U. Jada ha rebut el premi Best Paper Award del 6th International Conference on Mobile Networks and Management, per un article que investiga solucions d'optimització del consum energètic en xarxes de telefonia mòbil cel·lulars.

Maliha està realitzant part de la seva tesi doctoral a la UPC, fent una estada d'un any i mig sota la supervisió del professor Mario Garcia Lozano, del grup de recerca WiComTec del Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions (TSC). Maliha ve de la Universitat d'Aalto (Espoo, Finlàndia) i la seva tesi es desenvolupa en l'àmbit de les comunicacions mòbils, sota la direcció del professor Jyri Hämäläinen.

El MONAMI'14 és un congrés organitzat per la European Alliance for Innovation on, durant tres dies, investigadors de diferents institucions presenten els seus resultats de recerca en la gestió de xarxes de telefonia mòbil.

El treball de Maliha, titulat A Traffic Aware Energy Saving Scheme for Multicarrier HSPA+, s'emmarca en una de les línies de recerca que el grup WiComTec comparteix amb la Universitat d'Aalto, l'activació dinàmica de diferents elements de la xarxa per servir la càrrega del sistema sense sub o sobredimensionaments amb l'objectiu de reduir el consum energètic.