Arrenca el Projecte SKY-EYE del grup d'investigació ICARUS

Professors i doctorands de l'EPSC del grup ICARUS i estudiants de l'Escola estan desenvolupant el projecte SKY-EYE. El projecte és un sistema embarcat per a la detecció, control i anàlisi en temps real d'incendis forestals.

Desenvoluparà diversos elements científico-tecnològics de base com: Arquitectura per a la operació de sistmes UAV en aplicacions civils, middleware de comunciació per al desenvolupament de sistemes altament distribuïts, model d'operació de plans de vol i missió per UAVs, arquitectura per a l'operació de xarxes ad-hoc mòbils, model d'operació per a la monitorització d'incendis forestals i processat i fusió d'imatges tèrmiques i visuals.

El projecte té una durada de dos anys, en el qual estan involucrats diversos professors del departament d'Arquitectura de Computadors (AC), Pablo Royo, Enric Pastor, Cristina Barrado, Juan Lopez, Eduard Santamaria, Esther Salami, l'estudiant de doctorat i enginyer de Telecomunicacions per l'EPSC Joan Manel Lema i els estudiants de l'Escola d'Enginyeria de Telecomunicació Arnau Mata, Alex Albala, Raul Cuadrado i Julio Sagardoy

Aquest és el primer d'una campanya de set vols per avaluar la fiabilitat del sistema aviònic embarcat en l’helicòpter. D'aquesta manera es pretén assolir l'objectiu de realitzar vols no tripulats conjuntament amb els Bombers de la Generalitat de Catalunya per donar suport monitorització d'incendis forestals de la propera campanya d’estiu.