Professors i alumnes de Telemàtica visiten l'Edifici Diagonal 00 de Telefónica

Grup de  l'EETAC a la Torre de telefónicaEl passat 1 de juny, alumnes i professors de les assignatures de Mobilitat, Xarxes i Serveis (MXS) i Serveis Audiovisuals sobre Internet (SAI) del Grau en Enginyeria Telemàtica de l’Escola van visitar l’Edifici Diagonal 00, seu de Telefónica, i on hi treballen diversos titulats de l'Escola.

La torre disposa d’un centre de I+D, referent mundial en recerca sobre Multimèdia i Internet, i una zona de demostradors (Corporate Innovation Center, CIC).

Seguiu llegint la notícia després del salt.

Al CIC van visitar demostracions de les Smart Cities (Solucions per ciutats intel·ligents) i el projecte de Telemedicina, eHealth, que permet el control de pacients a la llar sense que s’hagin de desplaçar al centre de salut.

Un exemple d’Smart City disponible a la torre és el de la ciutat de Santander (SmartSantander), es porta a terme la monitorització mitjançant sensors,  del enllumenat, la temperatura i l’ocupació de places de pàrking. I també el desenvolupament d’aplicacions mòbils pel control del transport públic a les ciutats.

També van poder presenciar una demostració de la velocitat (més de 90Mbps!) que oferirà la tecnologia mòbil LTE (coneguda comercialment com a 4G) gràcies a un dels primers punts d'accés d'aquesta tecnologia existents
a tot l'estat.

Pel que fa als serveis audiovisuals, es van visitar enotrns de telepresència i videoconferència immersiva, telefonia IP corportaiva (basada en el protocol SIP), entorns de llar digital (IP TV, sensorització de la llar), xarxa d'accés FTTH (fiber-to-the-home) i escenaris de telecontrol d'instal·lacions (amb un exemple d'una oficina de la qual es podia controlar la presència, l'eficiència energètica, càmeres de seguretat, climatització, etc).

Edifici Diagonal 00Sala CIC de la Torre TelefónicaPrograma eHealth de Telefónica

Visió aplicacions mèdiquesSala edifici Telefónica