Es busquen enginyers i enginyeres de telecomunicació

ImatgeConvenisRecentment El Pais.com ha publicat una notícia dient que "en los próximos cinco años, las empresas españolas precisarán de 30.000 ingenieros de Telecomunicación" ( podeu veure la notícia sencera aquí )

L'opinió de l'EPSC en xifres

A l'Escola cada any augmenta el nombre d'empreses que busquen estudiants per fer un període de pràctiques remunerat. S'impulsa fortament aquesta col·laboració ja que una característica singular de l'EPSC és que les Pràctiques d'Empresa són una assignatura més del pla d'estudis i són obligatòries.

En molts casos si la relació entre estudiant i empresa és bona, aquest hi farà també el Treball o Projecte Fi de Carrera i hi acabarà contractat un cop acabats els estudis.

Tenint en compte que el curs acadèmic es comptabilitza a partir de mitjans de setembre i que per tant:

• les xifres del curs actual 07/08 representen només el resultat de 8 mesos,
  • els mesos de juliol/agost son tradicionalment els que més convenis es fan,

CursEstudiants
Convenis signats
07/08 (*)
(*) dades fins a 4 de maig 2008

Es pot apreciar a la taula com enguany el nombre de convenis serà molt superior al d'altres anys. I estem parlant només del nombre de convenis signats, no de les ofertes que arriben a l'Escola que són molt superiors!

A més, en converses amb empreses del sector TIC (a través dels Seminaris d'Enginyeria, la Comissió de Relacions Universitat-Empresa i l'Oficina de Relacions Externes del Campus del Baix Llobregat), es detecta una certa preocupació perquè augmenta el nombre d'ofertes que queden vacants, la qual cosa indica que es comença a detectar una manca de professionals en aquest sector.

Des de l'EPSC sempre hem apostat per enfortir les relacions universitat-empresa i facilitar així al nostre estudiantat i als nostres titulats la millor inserció possible en el món laboral.

Més informació de l'EPSC per a les empreses: Les pràctiques a empreses