Vols jugar? 6 estudiants del MASTEAM de l'EPSC creen una aplicació per a realitzar partides de pòquer en línia

Un grup de sis estudiants de l'assignatura Disseny de Xarxes i Aplicacions Telemàtiques (DXAT) del MASTEAM de l'EPSC han creat una aplicació per a realitzar partides i tornejos de pòquer i les seves estadístiques per Internet. L'objectiu principal d'aquesta aplicació, anomenada PokerVi, és demostrar els coneixements obtinguts en l'assignatura DXAT, per això no és un joc comercial ni totalment operatiu.

El portal de jocs ha estat desenvolupat fent servir una metodologia de gestió de projectes àgil (eXtremme Programming) i eines com Spring Framework, Maven, Hibernate, Log4J i JUNIT.

El joc s'ha construït com una aplicació RIA basada en Flex, i utilitza XMPP com a protocol de integració. Els serveis de streaming de vídeo i videoconferència s'han desenvolupat amb RED5, una alternativa de programari lliure del servidor multimèdia de adobe. També s'ha modelat el servei, fent servir tècniques d'anàlisi de tràfic amb l'objectiu de dimensionar convenientment el servei.

Els alumnes del MASTEAM responsables d'aquesta aplicació han sigut: Julio Carlos Barrera, Ignasi Blanco, Guillem Cabrera, Ivan Pardina, Daniel Turull i Davide Vega; tots ells de l'àmbit de les telecomunicacions. Els professors de DXAT que han coordinat el projecte són José Ramón Piney, David Rincón i Toni Oller.