Dos exestudiants de l'EETAC al Mobile World Congress

Dos exestudiants de l'EETAC han estat al MWC 2016 (Mobile World Congress) d'enguany i han volgut compartir la seva experiència amb tots nosaltres. En Xavier Arteaga i la Maria Lema van estudiar Enginyeria Tècnica de Sistemes de Telecomunicació i el MASTEAM.

Per una banda, en Xavier és investigador a la University of Surrey i treballa en projectes de massive MIMO per a les xarxes de comunicacions mòbils 5G i estava representant a un estand de Cobham Wireless amb la que des de la University of Surrey col·labora. Per altra banda, la Maria és Research Associate del Centre for Telecommunications Research King's College London i treballa en un projecte de la xarxa 5G Tactile Internet amb Ericsson per poder transmetre senyals amb molt baixa latència, com per exemple el tacte, o el que s'anomena com a "haptic feedback".

També ens van explicar la seva trajectòria tant durant el Grau com just després de graduar-se: en Xavier va treballar com a becari del grup de recerca WiComTec dissenyant una plataforma MIMO amb USRPs. Poc després va marxar a fer una estada Erasmus a la University of Surrey. La Maria va ser becària de grau i de màster també del grup de recerca WiComTec. Va fer la tesi doctoral amb el professor Mario Garcia Lozano, de WiComTec, amb un contracte d'investigadora. Dins del programa de doctorat va fer una estada de mobilitat al King's College London.