Divendres 1 de febrer - Onzena edició del projecte Mart XXI: és possible una colònia humana a Mart?

Divendres, 1 de febrer comença l’onzena edició del projecte Mart XXI: és possible una colònia humana a Mart?. Aquesta edició compta amb la participació dels municipis de Castelldefels, Gavà i Viladecans.

Més de 90 nois i noies posaran a prova  les seves habilitats treballant en equips per analitzar la viabilitat d’un establiment més o menys permanent al planeta vermell.

Aquest any, com a novetat, s’incorpora un nou grup coordinat per l’Escola Superior d’Agricultura (ESAB) que treballarà en el disseny i  la construcció de la colònia al planeta Mart. Aquest grup s’uneix als ja existents que estudien aspectes tan essencials com la manera de viatjar fins a Mart, les telecomunicacions, el monitoratge de la colònia, la producció i el consum d’energia, les aplicacions de la robòtica, la producció alimentària, l’obtenció distribució i consum d’aigua, i la sostenibilitat de la colònia.

El projecte, iniciat al 2008, s’ha consolidat a través del temps gràcies al suport  dels municipis de la comarca i de l’Àrea d’Educació i TIC de la Diputació de Barcelona.

A la cloenda del proper 19 de febrer es mostrarà, com és habitual a les últimes edicions, un petit  tast dels tallers que s’han realitzat en el marc del projecte, no només perquè tots els participants i les participants tinguin una visió més global del que han fet els companys i companyes, sinó perquè tota la comunitat universitària (PDI, PAS i estudiantat) pugui conèixer millor un dels projecte de promoció del coneixement que s’estan duent a terme al Campus del Baix Llobregat de la UPC.