Dos estudiants i un professor de l'EPSC, de l'ONG Telecos Sense Fronteres, connecten un centre de salut a Nicaragua

Fixant les antenesDurant el mes de març, dos estudiants de l'EPSC, Joan Antoni Melià Seguí, de l'Enginyeria de Telecomunicació (2on cicle), i Lluc Febrer Hernández, de l'Enginyeria Tècnica de Telecomunicació esp. en Telemàtica (que ha realitzat el seu TFC en aquest projecte), juntament amb el professor de l'EPSC Rafael Pous van viatjar a Nicaragua per desenvolupar un dels molts projectes de cooperació que fan a través de l'ONG Telecos Sense Fronteres.

La cooperació consistia en la instal·lació d'equips per permetre les comunicacions entre un centre mèdic aïllat i l'hospital més proper. El centre de salut de San Pancho (La Aurora) dóna servei al poble i les comunitats veïnes i s'ubica en un paratge sense accés per carretera, sense electricitat ni aigua corrent.

Probes de la videoconferènciaEl projecte va començar fa un any i mig quan van viatjar a Bluefields quatre estudiants cooperants de Telecos Sense Fronteres; Toni Pulido Rodríguez i Albert Torró Vilert, que com a part del seu TFC, van dissenyar tot el projecte des del punt de vista tècnic, amb Neus Torres Mayor i Pau Carreras Llige que van coordinar el projecte amb 'Desos Opción Solidaria'. Hi van estar dos mesos, però desafortunadament els equips de comunicacions van quedar encallats a les duanes durant més d'un any.

Ara, desprès dels treballs realitzats per l'equip de Telecos Sense Fronteres, el centre de salut té connexió a Internet, e-mail, connexió telefònica i transferència d'arxius amb l'hospital més proper, el que facilita el treball dels metges i l'atenció als habitants de la regió.

Més informació a: