L'estudiant d'Enginyeria Telemàtica i MASTEAM, Raúl Suárez, va presentar el seu Treball de Fi de Grau al IEEE NetSoft 2015

Raúl Suárez, estudiant del Grau en Enginyeria Telemàtica i el MASTEAM a l'EETAC, va presentar el passat divendres 17 d'abril alguns dels resultats obtinguts en el seu Treball de Fi de Grau a l'IEEE Conference on Network Softwarization NetSoft 2015 (http://sites.ieee.org/netsoft/workshops/mission-program/), que s'ha celebrat recentment a Londres. El congrés se centra en les xarxes definides per software (SDN), una de les tendències més novedoses en l'àmbit de la telemàtica, que consisteix en centralitzar i optimitzar la gestió de les operacions i els equips de xarxa.

El treball del Raúl ha consistit en definir una arquitectura per integrar les tecnologies Synchronous Ethernet (SyncE) i SDN. SyncE és, bàsicament, una variant d'Ethernet que permet transportar senyals de  sincronia. Aquesta tecnologia s'utilitza cada cop més en la construcció  de xarxes de transport d'alta capacitat al nucli d'Internet, així com al backhaul de les xarxes de comunicacions mòbils 4G/LTE i 5G, dos escenaris on es necessiten rellotges d'alta precisió.

SDN, SyncE i el problema de la sincronia s'estudien a les assignatures Planificació de Xarxes i Xarxes de Transport, del Grau en Enginyeria Telemàtica, així com a diverses assignatures del MASTEAM.