L'ESA llança el coet REXUS 5 amb un experiment d'alumnes de l'EPSC

Laura Duarte, Óscar Maldonado, Beatriz Gallardo i el professor Ricard GonzálezEl passat 13 de març l'ESA (Agencia Espacial Europea) va llançar el coet REXUS 5 al Esrange Space Centre de Suècia amb 3 experiments diferents que volien realitzar estudiants universitaris de tot el món. Un d'aquests experiments seleccionats pel llançament és el realitzat per 3 alumnes de l'EPSC, Laura Duarte, Óscar Maldonado i Beatriz Gallardo, que va ser supervisat pel professor de l'EPSC Ricard González-Cinca, del Departament de Física Aplicada.

L'experiment, anomenat Vip-Bip, estudia els efectes de la vibració a fluids bifàsics (dues fases, líquid i gas) a gravetat baixa. Les vibracions de freqüències i amplituds diferents són aplicades al sistema sencer durant el temps de microgravetat de REXUS i han sigut enregistrades amb una càmera per a poder analitzar el comportament del sistema amb els vídeos obtinguts.

Ara, després de la campanya de REXUS, els vídeos enregistrats seran analitzats per a obtenir informació sobre el comportament del sistema en microgravetat. Els resultats obtinguts seran comparats amb estudis sobre el mateix sistema a la Terra. S'espera obtenir valuosos resultats científics que podran permetre el desenvolupament de noves tecnologies basades en fluids de dues fases per a usos en l'espai i a la Terra.

Els participants han fet un recull de fotos resumint la seva experiència a Suècia.

Podeu trobar més informació del llançament a la notícia "Liftoff for latest REXUS flights" del web de
l'ESA amb més fotos dels nostres participants analitzant l'experiment Vip-Bip.

També, podeu veure els vídeos dels llançaments dels coets (en el primer dels quals, anava l'experiment de l'EPSC):

Podeu trobar més informació a la pàgina web de la ESA i del projecte REXUS.