Un demostrador de Predistorsió Digital desenvolupat a l’EPSC es mostra a la Conferència Europea de Microones

Demostrador de Predistorsió Digital

Un demostrador de Predistorsió Digital per a amplificadors de Radiocomunicacions desenvolupat a l’EPSC es mostra a la Conferència Europea de Microones.

El projecte va ser desenvolupat pel grup de Control, Monitoritzat i Comunicacions en col·laboració amb investigadors de la Universitat Tècnica de Viena que, per a la posada a punt del hardware, van fer estades a l’EPSC. Va ser presentat a la recent European Microwave Week (EuMW), que és la primera conferència europea en temes de microones, RF, ràdio i radar, tant per les presentacions científiques i els cursets orientats a experts, com per la quantitat i renom de les empreses que hi fan exhibicions tecnològiques paral·leles. La EuMW està patrocinada per entitats com ara el IEEE, el IET, o el GAAS, a més de la European Microwave Association, i acull presentacions científiques i tècniques de tots els continents.

La presentació del demostrador es va fer a l’estand de l’Associació TARGET, una Xarxa d’Excel·lència del 6è Programa Marc de la Unió Europea, en el qual participen més de 50 grups de recerca d’ empreses, instituts i universitats de 17 països Europeus, a més d’altres membres associats (empreses i centres de recerca) de Canadà , USA i Sud-àfrica. El demostrador consisteix en un Predistorsionador Digital (DPD) implementat en banda base en un dispositu FPGA que permet la linealització en temps real d’amplificadors de potència (cedits per Freescale) a la banda de 3.5 GHz. El DPD està basat en una arquitectura multi-LUT reconfigurable i adaptativa capaç de compensar tant els efectes no lineals com els efectes de memòria introduïts pels amplificadors de potència. Els detalls de l’arquitectura i el funcionament d’aquest DPD van ser exposats pel grup de Control, Monitoritzat i Comunicacions en una lliçó invitada així com en una comunicació científica programades dins de l’activitat acadèmica del Congrés.

Per a mes informació: http://www.eumweek.com i a http://www.eumweek.com