Un professor de l'EETAC i la seva start-up presenta una app de salut al MWC15

El professor de l'EETAC Jesús Alcober i fundador de la start-up Alteraid va presentar al Mobile World Congress de Barcelona 2015 l'aplicació mòbil Adheptor.

Mobile Health Global va parlar amb les figures clau de la salut mòbil que van anar al MWC15. Enguany les sessions dedicades a la salut (#MWC15Health) van tenir ponents de primera línia (Orange, Telefónica, Huawei, Bayer, etc.), la majoria dins del Congrés Health & Wellness, organitzat per ECHAlliance per segon any. La Internet de les Coses i les tecnologies wearable van protagonitzar un bon nombre de conferències, dos conceptes que la majoria de ponents denominaven com "el futur de la salut".

Una de les apps de salut interessant que es va donar a conèixer al congrés és Adheptor, ideada per l'enginyer de telecomunicacions de la Universitat Politècnica de Catalunya Jesús Alcober, fundador de la start-up Alteraid. L'aplicació ajuda als pacients d'hepatitis C a ser adherents al tractament i ha estat desenvolupada amb el suport de l'Associació de Malalts i Transplantats Hepàtics (FNETH), per demostrar el compromís d'aquests pacients amb la medicació en un moment en què s'han llençat al mercat nous medicaments d'un preu molt elevat i que han despertat la polèmica, ja que no tots els malalts poden accedir-hi.

La capsa del medicament té un codi QR i si el pacient no es pren la medicació quan toca li sona una alarma al mòbil. L'alarma només es desactiva quan el pacient s'acosta a la capsa del medicament i el mòbil escaneja el codi.

La notícia als mitjans: