Divendres 16 de Desembre – Xerrades telemàtiques a l’EETAC: “UPCconnect, el servei de comunicacions unificades de la UPC”

Títol: UPCconnect, el servei de comunicacions unificades de la UPC

Ponents: José Antonio Tébar, cap de Projectes encarregat del desenvolupament del projecte e-Connect (UPCnet) i Marcos Montero, responsable de Línia de Producte de sistemes, comunicacions i entorn de treball (UPCnet).

Lloc: Sala d'actes EETAC (C4-001) Hora: 10h

El terme "comunicacions unificades" fa referència a la integració de diversos serveis com ara la telefonia IP, missatgeria instantània, presència, videoconferència, entorns col·laboratius (pissarra electrònica, escriptori compartit, edició simultània de documents), entre d'altres. Tots aquests serveis es poden donar, avui dia, sobre xarxes IP i utilitzant el protocol SIP, entre  d'altres.

UPCnet està donant aquests serveis a la UPC i a d'altres clients externs a la Universitat. A la  conferència es farà una introducció a l'arquitectura d'aquests serveis i  es donaran detalls tècnics sobre el seu desplegament a la UPC.

La conferència està oberta a tots els estudiants l'Escola, però està especialment adreçada als alumnes que hagin cursat o estiguin cursat les assignatures IST (ETT Telemàtica), API (Grau en Enginyeria de Telemàtica i Grau en Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació), SAI (Grau en Enginyeria de Telemàtica), DXAT (Eng.Telecom./MASTEAM) i XSS (Eng.Telecom./MASTEAM).

Per més informació: