VirtualEPSC: un campus virtual 2.0 per l'EPSC

imatge inici

Els estudiants d'E. T. de Telecomunicació, esp. en Telemàtica Luis Miguel Amorós i Noemí Arbós, han creat pel seu Treball de Fi de Carrera , dirigit pel professor Toni Oller del departament d'Enginyeria Telemàtica, una web anomenada VirtualEPSC.

Aquesta web 2.0 allotja un joc multimèdia en 2D que recrea parts del Campus del Baix Llobregat i, en particular l'EPSC. Els usuaris poden moure's pel campus, accedir als seus serveis (informació dels trens de rodalies, biblioteca, etc), passejar en barca pel llac, anar als laboratoris i resoldre problemes, fer un descans al bar i/o jugar a ping-pong, interactuar amb altres usuaris i estar informat de les seves activitats (model de xarxa social).

Aquesta web funciona sense necessitat d’instal·lar cap tipus de programari, únicament és suficient un navegador; i està pensat per accedir-hi sense necessitat d'un registre complex, fent ús d'una identitat propia openId (per exemple amb el proveïdor de google).

Per la implementació de la web s'han utilitzat eines innovadores com Apache Cassandra (la mateixa base de dades  NOSQL que fa servir facebook i twitter) , OpenID4Java, Adobe Flex i el protocol XMPP.

Una característica destacada és que es tracta d'una web viva que permet, aprofitant la intel·ligència col·lectiva dels seus membres, créixer i evolucionar. S'ha creat una API per a que els usuaris que vulguin col·laborar tinguin l'opció de construir noves parts del món o jocs que es vulguin integrar.

Alguns usos de la plataforma poden anar des de promocionar el campus  d’una manera divertida, permetent que les persones que vulguin puguin visitar-lo de manera virtual, fins a fomentar el treball cooperatiu
d'estudiants, estiguin a l'Escola o no.

Per a provar VirtualEPSC cal registrar-se. Si tens compte de Google, amb dos clicks ets a dintre!

Moltes felicitats als seus autors!

campus virtuallaboratori virtual                                        llac virtual