Estudiants i titulats de l'EETAC participen al projecte europeu VISIONAIR

David Cuenca i Gerard Castillo, titulats d’ETT, esp. en Sistemes de Telecomunicació i titulat i estudiant de MASTEAM respectivament, i José Miguel Sánchez, titulat d’ETT, esp. en Telemàtica i estudiant de MASTEAM, estan treballant en l'optimització del codi open-source d'UltraGrid, software per la transmissió de vídeo d'alta qualitat (ultra-alta definició, UHD) sobre xarxes IP

Es tracta d'un projecte de col·laboració entre membres de la xarxa d’investigació CESNET, de la República Txeca, i de la Unitat Audiovisual de la Fundació i2CAT, emmarcat en el projecte europeu VISIONAIR que permet a investigadors d’arreu d’Europa accedir a recursos i instal·lacions de visualització d’alt nivell disponibles als laboratoris del socis del projecte.

És el primer projecte de col·laboració que realitza i2CAT dins del projecte VISIONAIR que finalitzarà el 2015.

L’objectiu del projecte és dotar l’UltraGrid del mòdul de compressió H.264 per poder treballar en temps real amb continguts d’alta qualitat, de fins a 4K (amb resolucions de 3840 píxels x 2160 línies, 4 vegades superiors al Full HD). La tecnologia de compressió H.264 d’i2CAT permetrà a l’UltraGrid realitzar transmissions en UHD mitjançant xarxes comercials, on les condicions de transmissió de continguts no són estables com les que ofereixen les xarxes acadèmiques i de recerca (National Research and Education Networks, NRENs) que han estat las xarxes tradicionalment utilitzades per Ultragrid degut a les seves grans velocitats de transmissió.

L’adopció del format de compressió H.264 reduirà els requeriments d’ample de banda en el moment de la transmissió, dotant-la de major fiabilitat davant les pèrdues d’informació i millorant, per tant, el seu rendiment en escenaris reals. Aquesta integració permetrà accedir als continguts en UHD a milers d’usuaris potencials.

La investigació que s’està duent a terme ha rebut el finançament de l'acció per a infrastructures de la Comissió Europea  amb grant agreement VISIONAIR 262044 - sota el programa FP7/2007-2013.

Fotografies de les instal·lacions d'I2CAT a l'EETAC:

Per a més informació: