SENSOR SIGNAL PROCESSING: Nova assignatura intensiva per a estudiants de MASTEAM/segon cicle d'ET aquest juliol

Alumnes i professor del curs SSPAquest juliol s'imparteix una assignatura intensiva adreçada a estudiants de MASTEAM o de segon cicle d'Enginyeria de Telecomunicació. Es recomana haver cursat ISE (4B) o tenir els coneixements equivalents. També s'hi poden apuntar professors, investigadors i estudiants de doctorat o d'altres màsters.

L'assignatura serà impartida per la professora convidada Olfa Kanoun, Chair for Measurement and Sensor Technology de la Chemnitz University of Technology (Germany)

Dates: del 7 al 10 de juliol de 15:00 a 19:00

Aula: 028a
Reconeixement: 2 ECTS (2.5 crèdits) de Lliure Elecció o de Formació Complementaria.

- Estudiants interessats en la matrícula: contactar per correu electrònic amb Montse.Canoel més aviat possible.

- Professors, investigadors i doctorands que vulguin assistir, ho han de notificar enviant un missatge per correu electrònic a Manel.Gasulla el més aviat possible.

Resum del contingut del curs:

Sensor output signals have usually a small signal level and are affected with various effects, such as noise, exemplar specificity, influence effects and aging. By adequate sensor signal processing, higher quality and robust information can be extracted.

Methods of sensor signal processing are various and involve dealing with the operating conditions of the sensor, defining a suitable sensor structure, transforming sensor signals, using digital signal processing and transmitting the signal in a robust way.

Topics:

1. Sensor signals and disturbing effects
  2. Design of sensor elements
  3. Selection of operating conditions for sensors.
  4. Sensor structure and elimination of influence effects.
  5. Elimination of influence effects in sensor interfaces.
  6. Digital signal processing.
  7. Model based signal processing.
  8. Varied input sensor systems.
  9. Intelligent sensors

Finalització del curs

Aquest curs va finalitzar el passat dia 10 de juliol. Van assistir al curs 3 estudiants del MASTEAM, 9 Doctorands d'EEL (7 de l'EPSC i 2 del Campus de Terrassa) i 1 Doctorand del TSC de l'EPSC.

Alumnes i professor del curs SSP