La professora Silvia Ruiz apareix a La Vanguardia

La professora de l'EPSC, Silvia Ruiz ha col·laborat al reportatge titulat "Carreras para todos los sexos" de La Vanguardia.

En els darrers anys, les connotacions de gènere de cada professió han evolucionat notablement, i ja no és tan estrany trobar presència femenina en treballs típicament masculins. No obstant això, moltes professions segueixen estereotipades, raó per la qual des de les administracions públiques i centres educatius estan portant a terme una sèrie d'iniciatives per animar als estudiants a elscollir una professió sense prejudicis.

En el Campus del Baix Llobregat de la UPC i amb col·laboració del Consell Comarcal, s’està impulsant un programa dirigit a alumnes de 3r i 4t d’ESO per fomentar l’elecció de carreres tècniques entre les noies.

Silvia Ruiz és col·laboradora d’aquest programa i comenta que " les noies no escullen el batxillerat tecnològic pel fet de no separar-se de les seves amigues o perquè associen les carreres tècniques als videojocs ".

Mitjançant tallers, debats i visites als laboratoris el programa intenta donar a conèixer les diferents aplicacions de les enginyeries.

Podeu llegir la notícia sencera a:

[20-12-10] Col·laboració de Silvia Ruiz, La Vanguardia