Prèsencia destacada de guardonats de l'EETAC en la inauguració del curs acadèmic 2013-2014

El 13 de setembre, a l'Auditori de l'edifici Vèrtex, va tenir lloc l’acte d'inauguració del curs acadèmic 2013-2014 de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC).

En el decurs de la inauguració es va fer també el reconeixement que atorga anualment el Consell Social de la UPC a les persones que han estat guardonades durant l'any anterior. L'EETAC va tenir una presència destacada, amb 6 premis en diferents categories.

Més informació, després del salt.

Els guardonats han sigut:

• L'Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC) ha guanyat la Menció Especial del Premi Ciutat de Castelldefels, que atorga l’Ajuntament de Castelldefels, pel seu fort compromís pel que fa a la innovació en l’ensenyament i la qualitat, i la recerca amb la indústria.
  • El grup de l’EETAC WikiSat, liderat pel professor Joshua Tristancho, ha guanyat l’Ecotendències CosmoCaixa 2012: Moure’s volant, que atorga l’Obra Social “la Caixa”, pel coet llauna. El coet llauna és el primer coet espanyol que posa en òrbita satèl·lits petits. El satèl·lit, que només pesa 20 grams, és fabricat per la UPC i té la capacitat de transmetre les imatges de la ionosfera per a l’augment de la precisió del sistema de posicionament GPS per a l’ús en l’aviació general. La peça clau del projecte és el coet que el posa en òrbita de forma barata i sostenible.
  • Alberto Alonso González i Carlos López Martínez, ambdós del Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions a l’EETAC, han obtingut el First Place Student Paper Award, pel seu article “Space-Time PolSAR data temporal series processing based on Binary Partition Trees”. El premi l’atorga la 9th European Conference on Synthetic Aperture Radar.
  • Alejandro Murillo i Marçal Montserrat, estudiants de l’EETAC dirigit per José Manuel Yúfera Gómez del Departament d’Enginyeria Telemàtica, primer premi al 5è Premi Projecte Fi de Carrera Fundación Universia, per a projectes que afavoreixen l’accessibilitat i la integració de les persones amb discapacitat en un entorn sociolaboral, convocat per la Fundación Universia i la UPC: Projecte Aplicación telemàtica para uso terapéutico utilizando kinect para windows y SDK 1.6.

Més informació: