MASTEAM, el màster TIC que aconsegueix més beques de mobilitat

El Master of Science in Telecommunication Engineering and Management (MASTEAM) que s’imparteix a l’EPSC, es per tercer any consecutiu el màster TIC que aconsegueix més beques de mobilitat segons la Resolució del 22 de desembre del 2009 que va publicar la Secretaria General d’Universitats. Tots els estudiants de MASTEAM que han demanat una beca de mobilitat de la Secretaria General d’Universitats l‘han aconseguida amb l’import màxim (3680€).

Aquestes beques els permetran acabar els seus estudis a l’estranger, en alguna de les universitats amb les que l’EPSC té acords signats.  De l’experiència d’altres anys, un nombre significatiu d’aquests estudiants es queden a l’estranger treballant per empreses, o bé inicien estudis de doctorat contractats o becats per la mateixa universitat. En concret són 18 estudiants que han triat les universitats següents:

Master of Science in Telecommunication Engineering & Management
UNIVERSITAT PAÍS QUANTIA BECA
KTH | Kungliga Tekniska högskolan Suècia                    3.680,00 €
POLITECNICO DI TORINO Itàlia                    3.680,00 €
Vienna University of Technology Àustria                    3.680,00 €
DELFT-UNIVERSITY-OF-TECHNOLOGY Països Baixos                    3.680,00 €
AALBORG-UNIVERSITY Dinamarca                    3.680,00 €
TEKNILLINEN KORKEAKOULU Finlàndia                    3.680,00 €
Brescia University Itàlia                    3.680,00 €
RWTH Aachen University Alemanya                    3.680,00 €
Chemnitz, University of Technology Alemanya                    3.680,00 €
CRANFIELD-UNIVERSITY Regne Unit                    3.680,00 €

En aquesta convocatòria han participat 30 universitats, i un total de 90 màsters. Dels 90 màsters participants,  el MASTEAM ha estat:

En el àmbit TIC:

-    Primer en nombre d’estudiants becats i en l’import de les beques (Estat Espanyol).

Globalment:
-    Cinquè, en nombre d’estudiants becats (Estat Espanyol) i segon a Catalunya (desprès del Màster Universitari en Gestió Turística de la Universitat de Girona)

-    Segon, en import total de beques, 66.240 € (Estat Espanyol) i primer a Catalunya.

Quines són les possibles claus d’aquest èxit que es repeteix cada any, des de que es varen iniciar aquestes beques?

Tenir estudiants motivats i amb moltes ganes d’aprendre. Tenir bons expedients i Currículums Vitae. Un gran nombre d’estudiants poden acreditar experiència laboral al haver  realitzat  pràctiques d’empresa mentre estudiaven a l’EPSC (obligatòries en els graus i optatives en els màsters). En altres casos poden acreditar experiència de recerca, al haver estat treballant com a becaris en els laboratoris dels grups de recerca de l’EPSC. Un pla d’estudis dissenyat acuradament, amb professors motivats i amb ganes d’ensenyar, que ha rebut diversos premis de la Generalitat i de la AQU. I una Oficina de Relacions Externes del Campus que, no sols informa, sinó que dóna suport de forma personalitzada a tota la tramitació i gestió de les beques.

Podeu trobar més informació sobre la resolució de la Secretaria General d’Universitats al enllaç següent:

Resolució 22 de desembre 2009