Entrevista al professor de l'EPSC Xavier Castillo sobre la importància de relacionar universitat i empresa

Xavier CastilloLa revista "Informacions" ha entrevistat en el seu últim número al professor de l'EPSC Xavier Castillo, del Departament d'Enginyeria Telemàtica, i director de l'Associació d'Empreses d'Electrònica, Tecnologies de la Informació i Telecomunicacions d'Espanya (AETIC), per conèixer com aconsegueix portar la visió i les expectatives de les empreses a l'EPSC. A continuació pots llegir un extracte de l'entrevista:

Amb un peu a l'ensenyament i l'altre a l'empresa, com connecta els dos móns?

Fa quatre anys, quan vaig començar a treballar com a professor a la UPC, jo dirigia una empresa que estava davant de l'EPSC, al Campus del Baix Llobregat, i vaig comentar que a la universitat s'ensenya tecnologia, però no com acaba sent un negoci, que és l'autèntica innovació. A partir d'aquí, em van convidar a col·laborar en el curs titulat Planificació de Prestació de Serveis que imparteix l'Escola, en què s'explica quin és el procés que fa que la idea d'un enginyer o d'una enginyera per a una nova tecnologia o servei s'arribi a plantejar a una empresa perquè aquesta hi inverteixi.

El sector TIC demana que s'imparteixi aquest tipus de formació?

Si més no, la meva empresa ho demanava. Teníem gestors de producte que havien après de manera autodidacta, perquè és una formació que no es dóna a cap universitat. Crec que és un tipus d'ensenyament molt necessari i important per relacionar universitat i empresa, perquè algú ha de ser capaç d'expressar quin profit tindran les idees tecnològiques per a les empreses. Malauradament, universitat i empresa sovint parlen llenguatges completament diferents.

Des de la UPC s'hi està donant resposta?

Almenys, a nivell formatiu i pel que em respecta a mi, intento impartir aquests coneixements i he tingut molt bona acollida al Departament d'Enginyeria Telemàtica. Els estudiants i les estudiantes són tremendament respectius quan els expliques com s'han creat les empreses, quines dificultats i oportunitats de negoci es poden trobar, què han de fer per muntar un negoci o com es fa i com es defensa un pla de negoci.

Llegeix l'entrevista sencera a:

[01-04-09] Xavier Castillo: "M'agrada explicar com en poden ser, de creatives, les TIC", Informacions nº 218

Més informació sobre l'assignatura que imparteix a l'EPSC:

[10-02-09] Projectes de Gestió de Xarxes i Planificació de Prestació de Serveis