Un professor i una graduada de l'EPSC van assistir en directe al llançament del coet Ariane-5 apadrinat per Barcelona

04/12/2006

En Josep Ignasi Rojas i i na Meritxell Viñas a l'Acte de Graduació de l'EPSC

En Josep Ignasi Rojas, estudiant de doctorat i professor a l'EPSC, i na Meritxell Viñas, graduada d'Enginyeria Tècnica Aeronàutica a l'EPSC i actualment cursant Enginyeria Aeronàutica a la ETSEIAT, van guanyar el concurs de l'Ajuntament de Barcelona i la Comunitat de Ciutats Ariane i van assistir en directe des de Kourou, Guaiana Francesa, al llançament d'aquest coet.

Els criteris que es van seguir en la selecció dels guanyadors han estat els següents:

Coet Ariane-5 apadrinat per Barcelona

- ser antic alumne dels cursos d'estiu de la Comunitat de Ciutats Ariane;
- ser encara estudiant en una universitat de Catalunya;
- excel·lència acadèmica i activitats extra-acadèmiques relacionades amb l'espai;
- originalitat, impacte i realisme de la proposta de divulgació, a portar a terme pel candidat després de tornar de la Guaiana.

El 8 de desembre va tenir lloc el llançament del coet Ariane 5, que va ser apadrinat per la ciutat de Barcelona. D'aquest llançament es va fer-ne una transmissió en directe al Cosmocaixa, des de les 21:30 fins a mitjanit, en un acte d'entrada lliure.

El coet porta a la part superior de la càpsula la inscripció ‘Ciutat de Barcelona' i la seva funció va ser posar en òrbita dos satèl·lits de comunicació nord-americans.

Trobareu informacions actualitzades sobre el llançament a: www.arianespace.com

Preparació del coet 'Ciutat de Barcelona'