Del 2 al 4 de març: 2a. Conferència Internacional d'Ètica i Valors Humans a l'Enginyeria

L’EPSC col·labora en la organització d’aquesta conferència, de forma que tots el PDI i estudiantat de l’EPSC estan exempts de quota d’inscripció, i aquests darrers, prèvia justificació poden reconèixer crèdits de lliure elecció. Qui vulgui assistir-hi s’ha de registrar prèviament a l’adreça www.icehve.com.

La Càtedra Victoriano Muñoz Oms (VMO) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) que patrocina ENDESA Red i que dirigeix el professor de l’ESAB, Jaume Fabregat, organitza la segona edició de la “Conferència Internacional d’Ètica i Valors Humans a l’Enginyeria” que es celebra a Barcelona els propers 2, 3 i 4 de març de 2010, de forma que les dues primeres sessions es faran a La Pedrera (Casa Milà), i la darrera jornada es farà a la UPC.

Aquesta Conferència la promou també la World Federation of Engineering Organizations (WFEO), organització no governamental que agrupa a organitzacions d'enginyers de tot el món, amb la finalitat de promoure els valors humans a l'enginyeria.

Els temes de la conferència són entre d’altres:

• Enginyeria i cultura del “no”. (Si ho volen fer que ho facin, però lluny de casa...)

• Tensions entre el saber dels experts, la societat I la política

• Ètica, enginyeria, empresa, administració i política

• Dona i enginyeria: Altres mirades, altres visions, altres actituds?

• Impactes de les tecnologies de la informació i la telecomunicació sobre l’ètica

• Diversitat biològica, diversitat cultural i enginyeria en combat contra la fam

• Dilemes en l’aplicació de noves biotecnologies (en alimentació, …)

• Claus antropològiques de la tecnologia. Criatures artificials, robots humanoides,...

• Formació universitària en valors i actituds a les escoles d’enginyeria

Per a més informació consulteu el següent cartell. També podeu llegir el següent article  sobre la xerrada de la "Enginyeria i cultura del "no"".