Espanya necessita més enginyers i enginyeres aeronàutics

El Diari "El Economista" del passat dia 16 de novembre de 2009, s'ha fet ressò del dèficit d'enginyers aeronàutics que pateix el nostre país.

El sector aeronàutic espanyol s'enfronta a una falta de professionals qualificats degut al reduït número d’enginyers aeronàutics que es llicencien anualment (uns 600), número insuficient per a cobrir la demanda per part d’empreses i administracions que necessiten aproximadament un total de 2000 enginyers i enginyeres aeronàutics.

La principal causa d’aquest desnivell entre l'oferta i la demanda és la pèrdua de competitivitat del sector espanyol aeronàutic, a la qual cosa se li afegeix el problema de la deslocalització dels professionals espanyols deguda a la deterioració de la indústria aeronàutica nacional.

Per tot això, el Col·legi Oficial d’Enginyers Tècnics Aeronàutics  (COITAE) considera l'actual reforma del sistema universitari i la creació de nous parcs tecnològics com dos mides claus per impulsar el sector aeronàutic a Espanya.

Actualment al nostre país, hi ha sis escoles que imparteixen estudis aeronàutics, entre les quals es troba l'Escola Politècnica de Castelldefels on s’imparteix la especialitat d’aeronavegació i en la que a partir del curs vinent es preveu impartir el Grau en Enginyeria d'Aeronavegació i el Grau en Enginyeria d'Aeroports.

Si voleu llegir la notícia completa: [18-11-09] El Economista