La medalla d'or de la UPC concedida a Javier Bará Temes, primer director de l'EPSC

El dimecres dia 5 de maig a les 19:00 h, es va realitzar un acte d'homenatge al professor Javier Bará Temes, primer director de l'Escola.

Lloc:  Espai Francesca Bonnemaison – Sala d’actes
Adreça: Carrer Sant Pere Més Baix, 7 - Barcelona

Javier Bará va obtenir el seu títol d’Enginyer a la Escuela Técnica Superior de Ingenieros de Telecomunicación de Madrid, l’any 1968. El mateix any va obtenir una beca de la Brown University, on més tard va ser Research and Teaching Assistant. Va obtenir els títols de Màster al 1970 i el de Doctor al 1972 amb la Tesi sobre  estructures no recíproques de ferrites a freqüències de microones.

L’any 1972 va tornar a Barcelona, a la recent creada Escola Tècnica Superior d’Enginyers de Telecomunicació de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) on al 1974 va ser nomenat director.

El 1991, va ser nomenat Delegat del Rector en funcions de Director de la nova Escola Universitària Politècnica del Baix Llobregat (EUPBL) i  al novembre de 1997 va ser nomenat director del nou Institut de Ciències de l’Educació de la UPC

Des del setembre de 2006 fins al setembre de 2009, en Javier Bará va ser el director de l’Agència per a la Qualitat al Sistema Universitari a Catalunya.

A l'acte d'homenatge, van assistir el rector de la UPC Antoni Giró, juntament amb els ex-rectors Gabriel Ferraté, Jaume Pagés, i Josep Ferrer Llop. També hi assistiran el director de l’EPSC Jordi Berenguer, la directora de lETSETB Elisa Sayrol i Clols, la directora de TSC Asunción Moreno Bilbao ,  i la directora de l’ICE Imma Torra i Bitlloch, l'actual síndic de greuges, Xavier Ortega, l'ex-síndic, Jose Navarro.  empresaris i el vicepresident i consellers de la CMT.

En el decurs de l’acte el rector Antoni Giró li va notificar la concessió per part del consell de govern de la medalla d’or de la UPC. Aquesta distinció s'uneix a l'insígnia d'or de l'EPSC, concedida el passat mes de març.

Altres fotografies de l'acte d'homenatge: