Aparició a la TV del projecte BAETULO XX1 de l'EPSC

Baetulo XXI

El 29 de març va aparèixer a la Setmana de BarcelonaTV un reportatge sobre el projecte "Baetulo XX1" organitzat per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) del Campus de Castelldefels, el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Badalona.

- video Veure: Baetulo XXI, És possible una colònia humana al planeta Mart?

El projecte és una iniciativa per apropar a la Universitat i a la recerca l’estudiantat amb habilitats per la ciència i la tecnologia però amb un alt risc d'abandonar el sistema educatiu. Es desenvoluparà del 15 de febrer al 7 de març als laboratoris i aules del Campus del Baix Llobregat de la UPC (EPSC i ESAB). La iniciativa, desenvolupada íntegrament a la Universitat i dirigida per professorat de secundària i universitari, formarà part del seu currículum acadèmic.

El grup d’estudiants està format per 25 nois i noies dels instituts d’educació de secundària de Badalona IES Barres i Ones, IES Badalona 7, IES Borràs, IES Isaac Albéniz, IES Ventura Gassol i l’IES Pompeu Fabra. El professorat dels centres els ha seleccionat per les seves habilitats matemàtiques, físiques, químiques, informàtiques i per tenir curiositat científica. La voluntat és que aquests nois i noies facin una estada en un campus universitari i estiguin en contacte amb joves universitaris, que puguin ser un referent per al seu futur.

Dividits en grups, treballaran en cinc projectes de recerca que clarificaran si és possible o no crear una colònia humana al planeta Mart. Per portar-ho a terme, l’estudiantat tindrà el suport del professorat de les àrees científico-tecnològiques dels centres d’educació secundària implicats i de professorat dels estudis d’aeronàutica, d’agricultura i telecomunicacions del Campus del Baix Llobregat de la UPC (EPSC i ESAB), que, durant un temps, han treballat conjuntament les unitats didàctiques del projecte. Per resoldre la pregunta plantejada, els projectes de recerca versaran sobre llançament, navegació, aterratge, satèl·lits i sistemes de locomoció al planeta Mart; telecomunicacions i monitoratge de la colònia; sistemes de producció d’energia; agricultura i producció alimentària i condicions climàtiques, suport vital i gestió de residus.

Per poder veure el treball dels alumnes de secundària de Badalona als laboratoris de la Politècnica, s’organitza un visita guiada per als mitjans de comunicació el divendres, 22 de febrer, a partir de les 10 hores, al Campus del Baix Llobregat. Després de Setmana Santa, el mes d’abril, els participants faran la presentació pública dels resultats i determinaran finalment si és possible o no establir una colònia humana al planeta Mart.

Podeu trobar més informació aquí.