Menció d'honor als premis Ciencia en Acción per a Mart XXI

El passat 7 d'octubre a Bilbao, el programa educatiu Mart XXI de l'EETAC i l'ESAB ha obtingut la Menció d’Honor al Premi "Ciencia, Ingenieria y valores" (Premio Ventus Ciencia) de Ciencia en Acción. El professor Jordi Mazón, del Dep. de Física Aplicada, també va rebre dues mencions.

Aquests premis els atorga el Consell Superior d’Investigacions Científiques, l’Instituto de Ciencias Matemáticas, la Real Sociedad Española de Física, la Sociedad Geográfica Española i la  Universitat Nacional d’Educació a Distància.

Més informació després del salt.

Mart XXI té com a objectiu fomentar l’interès pel coneixement científic i tecnològic entre joves de 3er i 4rt d’ESO amb aptituds i capacitats, però amb risc d’abandonament prematur dels estudis. Mitjançant el treball d’un cas pràctic, com és conèixer si és possible una colònia humana al planeta Mart, es pretén posar de relleu el paper desenvolupat per la ciència i la tecnologia en les nostres societats i les seves potencialitats de futur per aconseguir la motivació d’aquest alumnat cap aquest tipus de formació i evitar així l’abandonament dels seus estudis.

La primera menció pel professor Jordi Mazón va ser pel llibre "100 preguntes de física. Per què volen els avions de paper i per què els de debò." dins la categoria de treballs de divulgació científica. L'altra pel projecte (conveni amb l'empresa SERHS i la UPC) "Implantació de tallers de física en caps de setmana en l'àmbit del lleure", dins la categoria física a la societat.