Una delegació de Sant Vicenç dels Horts, encapçalada pel seu alcalde, Oriol Junqueras, visita l'EETAC

Una delegació de Sant Vicenç dels Horts, encapçalada per l’alcalde Oriol Junqueras, ha visitat el nostre Campus i l'Escola. L’objectiu de la visita ha estat donar a conèixer els àmbits de recerca del nostre campus i promoure futures col.laboracions entre la UPC i l’Ajuntament en recerca i formació a mida.

Durant la visita s'ha presentat un vídeo amb els resultats del curs “Sant Vicenç dels Horts: Smart LEGO-city”, impartit per l'EETAC a professors dels centres de secundària de Sant Vicenç. Trobareu el vídeo i més informació després del salt.

La visita també ha permès analitzar  les necessitats dels instituts i les empreses vicentines pel que fa a recerca, així com de la formació i l’acompanyament que pot oferir el campus.

Oriol Junqueras ha destacat el campus com una eina fonamental per ajudar a impulsar l’economia. “La presència industrial a la nostra comarca és un element que ens ajuda a resistir la crisi una mica millor i que ens dóna expectatives de superar-la tan aviat com sigui possible. La Politècnica té un paper molt important a jugar, que dependrà també de l’habilitat de les nostres empreses”, ha explicat Junqueras.

Projectes  “Mart XXI” i ”Sant Vicenç dels Horts: Smart LEGO-city”

El delegat del rector en funcions al campus, Daniel López, ha presentat la UPC com una universitat al servei de la comarca.“La nostra voluntat com a campus és realment ser la universitat del Baix Llobregat, tenir arrels fondes dins del territori, i per això hem procurat ser actius”, ha explicat Daniel López, que ha destacat el programa Mart XXI com un bon exemple “per intentar ajudar els joves de l’ESO amb capacitats però desencisats per tal que puguin seguir estudiant i amb resultats molt positius”. En el marc d’aquest programa i en col•laboració amb la universitat, alumnes vicentins han recreat els últims cursos com serien les condicions d’una futura colònia humana al planeta vermell.

En aquesta trobada també s’han presentat els resultats del projecte “Sant Vicenç dels Horts: Smart LEGO-city”. Aquesta iniciativa és fruit d’un seguit de col•laboracions que van començar el 2008 amb el projecte “Sanvisens”. La tasca de professors i alumnes vicentins els ha permès fabricar sensors i utilitzar-los en la construcció d’una maqueta que reprodueix fidelment el funcionament de la xarxa de sensors distribuïda pels carrers del municipi. D’altra banda, el delegat del rector també ha insistit en la voluntat de col•laborar amb el teixit econòmic: “La UPC, per especialitat o per disciplines que tenim, i per la nostra proximitat amb les indústries, fa que sigui molt normal per nosaltres poder signar convenis de recerca i desenvolupament amb empreses”.

Actualment, la UPC ja col•labora amb l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts en els àmbits agroalimentari, de logística i d’smart cities.