Un grup d'estudiants de l'EPSC ha estat seleccionat pel concurs "Drop your Thesis 2010" organitzat per la ESA

Un grup d'estudiants de la EPSC ha estat seleccionat per la ESA (Agència Europea de l'Espai) per participar a la campanya "Drop your Thesis 2010", que es durà a terme a finals d'octubre a Bremen, Alemanya.

El grup està format per Francesc Suñol (llicenciat en Física per la Universitat de Barcelona, actualment cursant estudis de doctorat al Departament de Física Aplicada) i pels enginyers tècnics aeronàutics titulats a la nostra Escola Óscar Maldonado i Anna García (actualment cursant el MAST).El projecte, batejat amb el nom de BubJet (Bubbly Jets in Microgravity), està dirigit per Ricard González Cinca, professor del Departament de Física Aplicada, i ha estat l'únic seleccionat entre nombrosos projectes presentats des de diversos països d'Europa.

Aquest concurs organitzat per l'ESA i el Centre de Tecnologia Espacial Aplicada i Microgravetat (ZARM), ofereix a grups d'estudiants de Máster o Doctorat l'oportunitat de realitzar un experiment en condicions de microgravetat utilitzant la Torre de Caiguda Lliure del ZARM a Bremen. La Torre del ZARM té 150 metres d'alçada. Per aconseguir les condicions de microgravetat es deixa caure l'experiment desde la part superior de la torre, a la que prèviament s'ha fet el buit. D'aquesta manera s'aconsegueixen 4.74 segons de caiguda lliure amb una qualitat de 1e-6 g.

L'experiment proposat pel grup de la UPC estudiarà les colisions entre jets de bombolles en un entorn de gravetat reduïda. Els llançaments permetran obtenir mesures per a la seva posterior anàlisi al Laboratori de Microgravetat de la UPC. S'espera obtenir resultats que aprofondeixin en el coneixement del comportament dels fluids bifàsics (liquid i gas) a l'espai. La gestió d'aquest tipus de fluids és d'especial interès en sistemes de propulsió, de control tèrmic o de suport de vida a l'espai.

Per a més informació podeu consultar el següent enllaços:

- ESA - Education

- ESA - Portal Spain