El PicoRover de l'EPSC guanya la final de CIENCIA EN ACCIÓN

El diumenge 3 d'octubre,  el PicoRover de l'EPSC va finalitzar el seu peregrinatge particular a Santiago de Compostela, on va tenir lloc la final de l'11ena edició de "Ciencia en Acción". L'estudiant del MAST de l'EPSC, Esteve Bardolet Santacreu, i el professor d'aeronàutica Joshua Tristancho van ser els encarregats d'atendre al seu stand els nombrosos fans del PicoRover, vinguts de tots els cantons d'Espanya i Portugal.

El PicoRover va ser guardonat amb el primer premi INTA en la categoria "Experimentos para un laboratorio espacial" i va ser entregat per  Javier Cacho Gómez, subdirector general de relacions internacionals de l'INTA (Instituto Nacional de Técnica Aeroespacial).

L'any passat el també professor de l'EPSC del Departament de Física Aplicada Jordi Mazón va arribar a ser finalista del concurs Ciencia en Acción 2009. Va concursar amb el treball titulat "Meteorólogos con cara y ojos" en la modalitat "Ciencia, Ingeniería y Valores".

El prototipus del Picorover amb què es treballa actualment a l'EPSC és una bola de 10 centímetres de diàmetre que pot encabir un motor, una bateria, un sistema de telecomandament i una càmera, sense sobrepassar els 500 grams de pes.

Aquesta final va ser presidida per la professora de l'EPSC del Departament de Matemàtica Aplicada IV Rosa Mª Ros, directora de "Ciencia en Acción".

- Enllaços a vídeos

- Altres enllaços: