Javier Dacuña Santos, titulat de l'EPSC, aconsegueix una beca de "la Caixa" per cursar el doctorat a la Universitat de Stanford

Projecte RFIDEl Javier Dacuña Santos, titulat en Enginyeria de Telecomunicació i en Enginyeria Tècnica de Telecomunicació, especialitat en Sistemes de Telecomunicació a l'EPSC, ha estat premiat amb una beca de "la Caixa" que li permetrà cursar el doctorat a la Universitat de Stanford. Ses Majestats els Reis van presidir la cerimònia d’entrega, que va tenir lloc a Madrid el dia 7 de maig.

L'experiència professional d'en Javier està formada per companyies com MIER Comunicaciones, Tempos 21 i AIDA Centre. El projecte d'estudis que realitzarà a la Universitat de Stanford està basat en el RFID (Radio Frequency IDentification) and the Internet of Things . El RFID és una tecnologia d'identificació basada en les ones electromagnètiques.Projecte RFID

El programa de beques de la Fundació "la Caixa" té el seu origen al 1982, i des d'aleshores es convoca anualment per ajudar els estudiants espanyols a completar i ampliar la seva formació acadèmica, amb l'objectiu de facilitar al beneficiari una subvenció suficient, que permeti que els millors estudiants del país no tinguin impediments econòmics per accedir als millors centres d'ensenyament nacionals i internacionals.

Projecte RFIDEn aquesta edició, han estat seleccionats 216 joves, que cursaran estudis d'enginyeria, biologia, ciències ambientals, administració d'empreses i ciències polítiques. Les beques es concedeixen basant-se en l'expedient acadèmic, el Curriculum Vitae, l'experiència professional, cartes de referència, a més de la descripció del projecte d'estudis que es vulgui dur a terme. Un cop concedida la beca, l'estudiant ha de buscar l'admissió a la universitat desitjada.