Conveni amb el Consell Comarcal per orientar l'alumnat d'ESO amb visites al Campus del Baix Llobregat

Campus del Baix LlobregatLa presidenta del Consell Comarcal del Baix Llobregat, Rosa Boladeras, i el rector de la UPC, Antoni Giró, van signar el passat 10 de juny un conveni de col·laboració que permetrà desenvolupar dos projectes innovadors que han estat subvencionats pel Servei d'Ocupació de Catalunya i el Fons Social Europeu.

El primer projecte és la creació d'un Dispositiu per incrementar la presència de les dones en carreres tècniques al Baix Llobregat. L'acció més rellevant d'aquest projecte és la realització de xerrades als centres educatius i visites al Campus del Baix Llobregat de la UPC per fomentar l'interès, especialment de les noies d'ESO, per la ciència i la tecnologia. A més a més,es vol posar en relació investigadores i docents de la UPC amb l'alumnat per tal de sensibilitzar-lo sobre les desigualtats de gènere que també es poden detectar a la vida acadèmica i científica.

La següent actuació és el Programa Mart XXI al Baix Llobregat que s'adreça a l'alumnat de 3er i 4art.d'ESO que, malgrat tenir capacitats i potencial pels estudis, presenta un elevat risc d'abandonament dels mateixos. Mitjançant el treball d'un cas pràctic, com és conèixer si és possible una colònia humana al planeta Mart, es pretén posar de relleu el paper desenvolupat per la ciència i la tecnologia en les nostres societats i les seves potencialitats de futur per aconseguir la motivació d'aquest alumnat cap aquest tipus de formació i evitar així l'abandonament dels seus estudis.

Més informació: https://intranet.upc.edu/e-informacions/038/conveniconsellcomarcalBaixLlobregat.html