Finalitza la Selectivitat a l'EPSC

selectivitatDurants els dies 10, 11 i 12 de juny de 2008 van tenir lloc al Campus del Baix Llobregat les proves d'accés a la universitat (PAAU). Al voltant de 400 alumnes d'instituts veïns de Castelldefels, Gavà i Viladecans van prendre part en les proves distribuïts en dos tribunals que es van ubicar a l'ESAB i l'EPSC respectivament. Professors de l'EPSC com Daniel Crespo, Eloy Cabezas i Sonia Pérez van ser escollits per formar part d'aquests tribunals.

La docència de set aules de l'EPSC es va adaptar a la presència del tribunal de les PAAU i la docència prevista es va desplaçar puntualment a espais alternatius. El personal d'administració i serveis, especialment Carme Comas i Mercè Gironés, i la sotsdirectora de Planificació i Recursos, Dolors Royo, van organitzar tota la logística de trasllat del nostre professorat i estudiantat, així com el condicionament de les aules per a l'estudiantat de batxillerat que va participar a les proves.

Els exàmens es van desenvolupar d'acord amb les previsions, sense incidències destacables. Dins dels nervis del moment, els estudiants i les estudiantes van gaudir d'uns dies d'un entorn que, per alguns serà la seva casa després de l'estiu. A les proves de llengua castellana van poder escollir entre un text de l'informe PISA sobre el nivell educatiu a Europa o un text de Carmen Laforet, a lliteratura catalana entre un conte Quim Monzó o un text sobre Picasso de Palau i Fabré, a filosofia entre Descartes i Plató.

L'Ajuntament de Castelldefels, els pares i mares de l'estudiantat i el professorat d'institut que acompanyava els seus estudiants aquests dies, han posat de manifest la seva satisfacció per la iniciativa de la UPC de realitzar part de les PAAU al Campus del Baix Llobregat, i en particular a l'EPSC, en donar als estudiants i a les estudiantes la oportunitat de fer les proves en un lloc proper i familiar.