Entrega de la insígnia d'or de l'EPSC a José Luis Andrés Yebra

José Luis Andrés YebraDurant l'acte d'inauguració del curs acadèmic de les escoles del Campus del Baix Llobregat, Jordi Berenguer, director de l'EPSC, li va fer entrega de la insígnia de l'EPSC a l'ex-director i professor de l'EPSC José Luis Andrés Yebra, segons l'acord JE4-09/08 de la Junta d'Escola de 21 de setembre de 2009.

La Junta d'Escola va acordar concedir al professor José Luis Andrés Yebra la insígnia d'or en reconeixement a la seva dilatada i molt fructífera trajectòria acadèmica i professional de 38 anys dedicats a la docència, l'estudi i la recerca, i molt especialment per la seva dedicació a l'EPSC, de la que n'ha estat professor des dels seus inicis i de la que en fou director en el període 1997-2002.

En José Luis Andrés Yebra, va néixer a León, a El Bierzo, va estudiar enginyeria de telecomunicació a la Universitat Politècnica de Madrid i també es va llicenciar en Matemàtiques per la Complutense. Desprès va obtenir el DEA en anàlisi numèrica per la Universitat Paris VI, en el 1969, i el 1975 va obtenir el títol de doctor en Ciències Matemàtiques per la Complutense.

L'any 1976 va venir a Catalunya com a professor de la aleshores nova escola d'enginyeria de telecomunicació de Barcelona, la segona de l'Estat, en la que va exercir la seva activitat acadèmica fins que es va crear l'Escola Universitària Politècnica del Baix Llobregat, en la que fins avui ha concentrat tota la seva activitat acadèmica.

Des de 1985 és Catedràtic d'universitat del Departament de Matemàtica Aplicada IV essent la seva principal àrea d'investigació la del Disseny de Xarxes d'Interconnexió mitjançant Teoria de Grafs.

Ha estat sotsdirector de l'ETSETB (1981-1984), Director del Departament de Matemàtica Aplicada i Telemàtica (1985-1988), i per dues vegades vice-rector de personal acadèmic, primer amb el rector Ferraté (1990-1994) i fins fa poc (2006-2008) amb el rector Antoni Giró.

J.L Andrés Yebra y Enrique García Berro

El Vicerector de la UPC Sr Enrique García-Berro felicitant al Sr José Luis Andrés Yebra