Nova convocatòria del Concurs "Ciencia en acción"

Ciencia en acciónLa professora de l'EPSC Rosa Maria Ros, directora de "Ciencia en Acción", presenta una nova edició del Concurs. "Ciencia en Acción" és un programa que té com a objectiu principal acostar la ciència i la tecnologia al gran públic. El programa és una iniciativa conjunta del Consell Superior d'investigacions Científiques (CSIC), la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT), la Reial Societat Espanyola de Física (RSEF), la Reial Societat Matemàtica Espanyola (RSME), Universitat Nacional d'educació a Distància (UNED) i EIROforum (CERN, EFDA, EMBL, ESA, ESO, ESRF, ILL). Rosa Maria Ros , directora del programa, ha assumit el procés de generació i desenvolupament del programa des dels seus inicis.

El concurs "Ciencia en Acción" està dirigit a l'estudiantat, professorat, personal investigador i divulgadors i divulgadores de la ciència en qualsevol de les seves disciplines. Totes les seves modalitats estan obertes a tots els països de parla hispana o portuguesa.

Els premis "Ciencia en Acción" es distribueixen, actualment, en diverses modalitats, segons sigui el tipus de treball presentat: Demostracions de Física, Laboratori de Matemàtiques, Demostracions de Química, Laboratori de Biologia i Geologia, Ciència i Tecnologia, Sostenibilitat, Materials Didàctics de Ciència, Treballs de Divulgació Científica, Ciència, Enginyeria i Valors, Posada en Escena i Curts Científics. També hi ha un premi "Adopta una estrella". La data límit per al termini d'inscripció és el 1 de juliol.

L'últim cap de setmana de setembre té lloc la gran final de "Ciencia en Acción" en un Museu de la Ciència d'Espanya. Aquest any, la Final tindrà lloc en el Museu de la Ciència de Valladolid, del 19 al 21 de setembre. Durant tres dies l'entrada serà lliure a tothom. Els visitants poden gaudir de les instal·lacions del Museu i de les seves exposicions, i poden participar en totes les activitats de "Ciencia en Acción".

Més informació a: http://www.cienciaenaccion.org