Dijous 22 de novembre - Primera Jornada Smart Health a l'EETAC

El proper dijous 22 de novembre a partir de les 10 hores tindrà lloc la Jornada "Smart Health: Les tecnologies de la informació i la comunicació al servei de la salut" organitzada per l'EETACque es celebrarà dintre del marc de la Setmana de la ciència i de les noves tecnologies 2012 que organitza l'Ajuntament de Castelldefels.

Per participar a la Jornada "Smart Health" haureu de confirmar l'assistència a alfonso.lopez@castelldefels.org.

La jornada es farà a la Sala d'Actes de l'Escola (C4-001). Trobareu el programa després del salt.

10:00-10:15 Acte Inaugural

A càrrec de l’Ilm. Sr. Manuel Reyes, alcalde de Castelldefels, i del Sr. Jordi Berenguer, director de l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels, de la UPC.

10:15-10:50 Conferència “Tendències actuals en la utilització de les TIC a l’entorn sanitari”

A càrrec de Josep Manel Picas, metge internista, diplomat en Gestió Sanitària a ESADE, vicepresident del Fòrum Català d’Informàtica i Salut i President de l’European Association of Healthcare IT Managers en Brussel·les.

10:50-11:30 Demostracions i cafè

11:30-12:45 “TIC i Salut. Casos i projectes”

Taula rodona orientada a projectes i casos reals d’aplicació de la tecnologia en el sector de la salut i benestar social.

Ponents:

Josep M. Colomé, Director de l’Àrea d’e-Salut i e-Inclusió d’i2CAT.
Javier Olaizola, Global Business services (IBM).
David Pérez, Professor col·laborador del grup de recerca WiComTec per al departament de Teoria del Senyal i Comunicacions de la Universitat Politècnica de Catalunya.
Òscar Casas, Professor Titular del departament d’Enginyeria Electrònica de la UPC. Pertany al grup de recerca d’Instrumentació, Sensors i Interfícies.
Pere Enric Fernández, Marketing Manager d’Informàtica de Siemens Healthcare Diagnostics.

Moderador:

Joan Cornet i Prat, Enginyer Tècnic en Metal·lúrgia i Llicenciat en Psicologia. Ex-Secretari Gral. del Dept. de Salut de la Generalitat. Actualment és President Executiu de la Fundació TicSalut. És professor consultor de la Universitat Oberta de Catalunya i de l’Institut de Formació Continua de la Universitat de Barcelona.

12:45-13:45 “Innovació en el sector de la salut a través de les TIC. Tendències”

Taula rodona orientada a la innovació, creativitat i emprenedoria en el sector de la salut i benestar de la mà de les Tics. Dades del sector i tendències.

Ponents:

Marc de San Pedro, Àrea d’innovació i comunicació de la Fundació TICSALUT.
Jesús Alcober, cofundador d'Alteraid SL, spin-off de la UPC, dedicada a la Internet de les coses i les xarxes socials en l’activitat diària de les persones. Professor de l'EETAC del Departament de Telemàtica i membre del grup de receca de Bampla
Gonçal Bonhomme, Manager Innovació, Estratègia i Desenvolupament d’Orange.
Jaume Benavent, Director Adjunt d'Afers Assistencials de l’Institut Català de la Salut.
Pau Closas, Investigador Associat del Centre Tecnològic de Telecomunicacions de Catalunya (CTTC)

Moderador:

Dr. Artur Serra Hurtado, director adjunt de la Fundació i2CAT i membre de la Xarxa Europea de Living Labs. La seva recerca en l’àrea de la Salut Electrònica se centra en l’aparició de nous sistemes de salut impulsats per l’usuari basats en la innovació oberta.

13:45 Clausura de l’acte

A càrrec de Mireia Sans, vocal de la Junta de Govern del Col·legi Oficial de Metges de Barcelona i Directora de l’Equip d’Atenció Primària El Castell (Castelldefels 1)

Més informació: