Professors i estudiants de l'EPSC dissenyen un laboratori per experimentar en tècniques d'Intel·ligència Ambiental

imatge 1Amb l'objectiu de fer recerca el Grup de Xarxes sense Fils , del Departament d'Enginyeria Telemàtica de la UPC, ha construït una graella de 60 sensors a l'EPSC que empren la tecnologia ràdio IEEE 802.15.4. La graella disposa, a més a més, de la possibilitat d'emplaçar sensors en un objecte en moviment (per aquest efecte, s'usa un tren elèctric). Actualment, hi ha diversos estudiants de l'escola col.laborant amb el Grup de Xarxes sense Fils, fent desenvolupaments i estudis en la graella de sensors que els permeten dur a terme el Treball o Projecte de Fi de Carrera.

Per la seva banda, el Grup està treballant activament dins l'IETF , l'òrgan de desenvolupament i estandarització d'Internet. Concretament, la tasca es duu a terme dins del grup de treball 6LoWPAN (IPv6 over Wireless Personal Area Networks).

Les línies actuals de recerca apunten cap un futur en el qual les persones es trobaran envoltades de multitud de dispositius que facilitaran la seva relació amb l'entorn. Aquests dispositius, com per exemple sensors i actuadors, tindran la capacitat de formar xarxes sense fils i constituir l'anomenada 'intel.ligència ambiental', amb múltiples aplicacions en l'àmbit domèstic, industrial, urbà... A més a més, aquest plantejament ha de contribuir a l'extensió d'Internet més enllà del que coneixem actualment, fent que la Xarxa arribi a qualsevol tipus de dispositiu o objecte, tot donant lloc a 'la Internet de les coses'.

imatge 2Contacte: Carles Gómez (carlesgo@entel.upc.edu)