El Director de l'EETAC entrevistat per partida doble arrel del nou màster de controladors aeris

Presentació del màster de controlados aèrisEl passat dimecres 17 d'octubre, el Director de l'EETAC, Jordi Berenguer, va ser entrevistat al programa de ràdio l'Observatori de l'emissora "la xarxa" sobre el nou màster per a Controladors Aeris (Màster en Navegació Aèria i Aeroports). L'endemà, va ser entrevistatCatalunya Ràdio, on va parlar sobre el cel únic europeu.

El Director va explicar que la formació de controlador aeri té una demanda creixent en diversos països dintre i fora de la Unió Europea com també a l'Estat espanyol; i que des de l'inici de les inscripcions al màster, unes 60 persones ja havien demanat informació.

Continua llegint després del salt.

El Màster de controladors de trànsit aeri va sorgir a partir del nou decret de llei de 2010 que va portar la possibilitat d'ampliar els centres on s'ofereix aquesta formació.

Aquest màster  de la UPC a diferència d'altres centres de formació de controlador aeri, dotarà a l'estudiant de la llicència de controlador de trànsit aeri i del títol de màster en navegació aèria i gestió aeroportuària, amb un recorregut professional més ampli.

A més ens explica a la segona entrevista que la gestió de l'espai aeri d'una manera única i coordinada a la UE comportaria una reducció en el temps de ruta i dels costos d'operació de vol per les companyies aèries,  entre un 6% i un 12% d'aquests costos està destinat al control del trànsit aeri.

Podeu escoltar les entrevistes:

Més informació sobre el màster: