Estudiants de l'EETAC visiten les instal·lacions del CPD d'UPCnet

El passat 16 de gener, els estudiants de l'assignatura de XLAM (Xarxes Locals, d'accés i metropolitanes) del Grau en Enginyeria Telemàtica, van visitar les instal·lacions del centre de processament de dades (CPD) d'UPCnet, on resideixen la major part dels sistemes (servidors, equips de comunicacions, etc.) que donen servei a UPC.

Vam poder veure també els equips complementaris que permeten que el CPD funcioni sense interrupció i amb fiabilitat 24 hores els 7 dies de la setmana tot l'any; i  se'ls va fer una presentació sobre l'estructura de la xarxa de dades de la UPC.

La presentació sobre l'estructura de la xarxa de dades de la UPC (troncal, accés i connexió amb Internet) va anar a càrrec de José Antonio Tébar, d'UPCnet, que va incidir en els detalls de la xarxa troncal i les diferents connexions de la xarxa de la UPC cap a Internet o altres xarxes de l'àmbit acadèmic i científic tant a nivell estatal com europeu.

En Javier Hidalgo, també d'UPCnet, va fer la visita guiada per les instal·lacions del CPD.

Visita al CPD d'UPCnet