Exposició "Viure a l'espai" amb participació de l'EPSC

Exposició Viure a l'espaiEl llançament fa 50 anys del primer satèl·lit artificial, l'Sputnik I, marcava l'inici de la carrera espacial. Per commemorar aquesta efemèride, l'Institut Nacional de Tècnica Aeroespacial (INTA), ha reunit en una gran exposició diferents elements que mostren al visitant les principals activitats que l'ésser humà ha portat a terme en les últimes cinc dècades amb la finalitat de traspassar les fronteres del nostre planeta i endinsar-se a l'espai.

L'estudi del Sistema Solar, la conquesta de la Lluna, la vida dels astronautes a l'espai, l'exploració de Mart, o el desenvolupament de satèl·lits i coets, són alguns dels principals temes que el visitant troba al seu pas per l'exposició.  Així mateix, l'exposició presenta algunes de les aportacions d'Espanya, i molt especialment de l'INTA coma a institució pública dedicada a la investigació aeroespacial, en matèria d'R+D+i en el sector espacial.

Finalment, l'EPSC hi participa mostrant l'experiment Vip-Bip que va ser realitzat per 3 alumnes de l'EPSC: Laura Duarte, Óscar Maldonado i Beatriz Gallardo i que va supervisat pel professor de l'EPSC Ricard González-Cinca, del Departament de Física Aplicada. L'experiment va ser llançat el passat 13 de març per l'ESA (Agencia Espacial Europea) en el coet REXUS 5 al Esrange Space Centre de Suècia i estudiava els efectes de la vibració a fluids bifàsics (dues fases, líquid i gas) a gravetat baixa. (Podeu veure més d'aquest experiment a la notícia de l'EPSC corresponent).

El Centre de Tecnologia Aeroespacial (ctAE) us convida a tots i a totes a visitar aquesta exposició sobre la vida a l’espai i el paper que hi juguen la recerca i la indústria del nostre país.

L'entrada és gratuïta. Obert de dimarts a diumenge del 3 d'abril al 3 de maig a l'edifici Cúbic de Viladecans.

Podeu consultar els horaris i més detalls al següent fulletó: pdfExposició Viure a l'espai