L'equip UPC-TEAM participa al Google Lunar X Prize com a equip convidat

Google Lunar X PrizeL'equip UPC-TEAM, format per l'alumne de l'EPSC de la doble titulació d'Enginyeria Tècnica de Telecomunicació, especialitat en Sistemes de Telecomunicació + Enginyeria Tècnica d'Aeronàutica, especialitat en Aeronavegació, Didac Zurita Piñol (integrant del grup guanyador de la categoria Rocket Telemetry en la I Competició Internacional de CanSat LEEM-UPM, VeEspa TEAM), juntament amb cinc alumnes i un professor de l'ETSEIAT, participarà com a equip convidat al Google Lunar X Prize.

Google Lunar X Prize és una competició amb la intenció de crear una carrera espacial. Per guanyar té com a directrius el disseny i elaboració de realitzar un equip que culmini amb èxit una nau de finançament privat en la superfície lunar i sobreviure el temps suficient per completar els objectius de la missió de itinerància sobre la superfície lunar durant un mínim de 500 metres. Es defineix l'enviament d'un paquet de dades, anomenat "Mooncast", de tornada a la Terra.

Google patrocina el Lunar X Prize amb la intenció de crear una carrera espacial per una nova generació.

Els guanyadors rebran un premi de 30 milions de dòlars si aconsegueixen l'objectiu abans de 2012.

La competició consisteix en una carrera de robots amb destí a la Lluna. Empreses privades de tot el món competiran per veure quina d'elles és la primera en fer aterrar a la Lluna un vehicle robòtic de finançament privat (mínim del 90% de finançament privat) que sigui capaç de realitzar diferents objectius d'una missió, incloent el passeig per la superfície lunar durant almenys 500 metres o l'enviament a la Terra de vídeo, imatges i dades.

Del 20 al 21 de Maig es celebra la International Space University (Strasbourg, França) amb la finalitat d'acabar de presentar les bases definitives de la competició. Alhora els equips que participen en la competició faran una presentació de com estan desenvolupant el seu projecte per la GLXP.

Paral·lelament a la trobada d'aquests equips, s'han convidat a equips de varies universitats per tal de realitzar el disseny preliminar d'una missió semblant a la del concurs.

La finalitat de l'UPC-TEAM a la conferència de la GLXP, com la de la resta d'equips formats per estudiants d'arreu del mon, és elaborar un projecte en menys de 8 hores. Les bases per elaborar el projecte no es coneixeran fins el mateix matí de la conferència. La primera tarda de la conferència s'entregarà el premi a l'equip d'estudiants guanyador. Encara no es coneix el premi però Google ha revelat que serà sorprenent.

Per preparar-se l'equip s'està distribuint la feina en les especialitats de cada estudiant suposant que el projecte que els hi poden demanar és una simulació de la pròpia missió.