L’EETAC convidada a la Festa de la Ciència 2011

El passat 18 i 19 de juny, l'EETAC va participar a la Festa de la Ciència que es va celebrar al Parc de la Ciutadella (Barcelona).

Es va fer un taller de coets d’aigua, amb demostracions a càrrec d'Esteve Bardolet, Eng. Tècn. d'Aeronàutica, esp. en Aeronavegació i actualment estudiant del MAST, i de Joan Naudó, estudiant d'Eng. Tècn. de Telecomunicació, esp. en Sistemes de Telecomunicació; i una demostració, anomenada Satèl·lits, l’espai a l’abast de tots, realitzada pel professor  Joshua Tristancho.

També hi va participar la professora Rosa Mª Ros, del Dep. de Matemàtica Aplicada IV i directora del programa Ciencia en Acción.

Al taller de coets d'aigua es demostrava com a partir d’ampolles de plàstic reciclades podeu fabricar coets i enlairar-los tot aprenent alguns conceptes bàsics de física com la gravetat, la tercera llei de Newton (acció-reacció) i algunes propietats de l’atmosfera.

A la demostració, anomenada Satèl·lits, l’espai a l’abast de tots, es van abordar temes com quin tipus de satèl·lits més coneguts, quines aplicacions té el wikisat, què és un femto-satèl·lit o el potencial que tenen que permetran obrir un camí prometedor per a l’exploració de l’espai.

A la Festa de la Ciència també es van realitzar experiments, tallers, microxerrades, exposicions, itineraris, jocs... i a la nit, cinema, espectacles i observació d’astres.