Viu la Setmana de la Ciència a l'EPSC —del 16 al 20 de novembre—

Durant la Setmana de la Ciència del 16 al 20 de novembre, com cada any, les aules i els laboratoris de la nostra Escola acolliran conferències, taules rodones, cursos, tallers, jornades de portes obertes... A més, professorat  i altres membres de la comunitat EPSC hi participaran activament. En resum, hi haurà una àmplia i acurada oferta de divulgació adreçada a tots els públics que pretén  fomentar l'interés per les ciències i la tecnologia.

Òbviament, durant la Setmana de la Ciència, es realitzaran activitats a molts indrets. Podeu trobar informació a:

Respecte a les activitats que es faran al Campus del Baix Llobregat, totes són gratuïtes, tot i que es recomana  fer una preinscripció al mateix centre on es desenvolupa l'activitat en què estigueu interessats per a garantir que hi hagi places i que no hi ha hagut canvis en la programació de la mateixa. Per a informació i inscripcions a cada activitat, si us plau, dirigiu-vos a les persones encarregades de gestionar-les en cada institució o organització.

En particular, per assistir a les activitats que es realitzen a l'EPSC s'ha de confirmar l'assistència a:

MJesus Melo/ Montse Casas
Telèfon 935523519 (matins de 9 a 14 hores)

Les activitats que s'organitzaran a l'EPSC són les següents:

DILLUNS 16 de novembre

Xerrada: Científics i científiques per un dia

La presència d’un campus territorial com el nostre ha de suposar una porta oberta a la ciència i la tecnologia al conjunt d’habitants del territori, i les escoles de primària no en són una excepció. Amb aquesta activitat volem que els nens i nenes visquin el dia a dia d’un/a científic/a al Campus.

L’activitat va adreçada a nens i nenes de 5è i 6è d’educació primària d’una petita xerrada debat on s’explicarà què fan les persones que es dediquen a la ciència, on podran també fer preguntes.

Responsable: Jordi Gutiérrez

Hora: 10.30h

DIMECRES 18 de novembre

Conferència-Taller "Enginyeria i medicina"

A partir d’una xerrada s’introdueix als assistents en l’evolució que les tècniques instrumentals que dins de l’àmbit de l’enginyeria biomèdica ens han portat a la situació actual. A continuació es visita el laboratori del grup de recerca d’Instrumentació, Sensors i Interfícies on es podrà veure alguns dels projectes en els que es treballen.

Ponent: Oscar Casas

Hora: 11h

Conferència: Univers, vida, intel·ligència. Una visió sobre els orígens.

La cosmologia, com a ciència que estudia la història i l’estructura de l’univers és potser una de les àrees de coneixement més apassionants que hi pot haver. Les implicacions que comporta en el qüestionament de la pròpia existència com a humans fa que les fronteres que presenta amb la filosofia es converteixin en difuses. La xerrada planteja quines respostes dóna la ciència en relació a l’origen, història i estructura de l’univers, així com els àmbits dels quals encara no disposem d’informació.

Ponent: Jordi Gutiérrez

Hora: 17:00 hores

DIJOUS 19 de novembre

Conferència : De la Internet per tots a la Internet per tot: beneficis i reptes de la Internet de les coses

A dia d'avui ningú discuteix els beneficis d'Internet. Tan és així que la connexió a Internet ja es considera com un servei bàsic com l'aigua, el gas o la llum.

Darrera aquesta situació hi ha una feina de recerca formidable que ha derivat en tecnologies que ens permeten connectar-nos a qualsevol lloc i cada cop amb millors prestacions i un nombre inacabable d'aplicacions i usos.

En els darrers anys ha aparegut amb força un nou repte: connectar coses, no persones, a Internet. És el que es coneix com Internet de les coses i en aquesta xerrada es comentaran quins poden ser, o ja són, els seus beneficis i quins els reptes tecnològics que tenen al davant.

Activitat complementària: visita al laboratori del grup de recerca de xarxes sense fils (15 minuts aprox.)

Durada: 50 minuts

Ponent: Rafael Vidal

Hora: 11h

Conferència: Huracans, núvols, i miratges: la física de l'atmosfera en experiments

Fer experiments de física en els que intervé d’una forma o una altra una ampolla d’aigua. Hi ha experiments que l’eix central son experiments senzills de física en que hi ha una ampolla: farem un núvol dins una ampolla, farem el diablet de Descartes en una ampolla, farem un pluviòmetre amb una ampolla, etc... però també demostrarem altres fenòmens físics sense ampolla.

Ponent: Jordi Mazon

Hora: 18.30

DIVENDRES 20 de novembre

Visita a l'EPSC: un recorregut pels laboratoris.

Visites als laboratoris de recerca de l’EPSC i a les presentacions que els diferents grups de recerca facin oberts a grups de professors, estudiants de la universitat, centres de recerca del campus i públic en general.

L’objectiu és divulgar l’activitat investigadora que es realitza i cercar punts de col·laboració i interrelació de camps investigadors tan diferents com l’Agricultura, l’Aeronàutica, la Bioenginyeria, i les Telecomunicacions.

Responsable: Jordi Gutiérrez

Hora:  10h