El professor de l'EETAC, Daniel Crespo parla a BTV sobre els Túnels de vent de l'Escola

El professor Daniel Crespo entrevistat a BTVEn Daniel Crespo, professor de l'EETAC i Director del Dep. Física Aplicada, va ser entrevistat per BTV al programa "Connexió" que es va emetre el passat 27 de setembre, per parlar sobre els túnels de vent de l’Escola.

Actualment a l’Escola hi ha dos túnels de vent, el túnel de vent horitzontal i el túnel de vent vertical, únic en tot l’Estat espanyol.

Més informació i el vídeo després del salt.

El túnel de vent horitzontal està compost de dues parts, la part de mesura, i la part mecànica que va ser dissenyada per un estudiant en el seu TFC i que un grup d’estudiants interessats en el projecte va implementar en fibra de vidre; això va reduir el cost del túnel de vent a la meitat. En aquest túnel de vent es poden fer proves i mesures en alerons de cotxes de competició, com també en prototipus d’ales d’avió i fins i tot el comportament del vent en alguns edificis.

Per altra banda el túnel de vent vertical està pensat per l’entrenament de paracaigudistes , ja que es reprodueix la mateixa situació després de saltar de l’avió i abans d’obrir el paracaigudes.

Els dos túnels de vent es troben als laboratoris d’aeronàutica de l’EETAC (C4-SA1V).

Més informació sobre els túnels de vent a l'EETAC: