El Campus de Castelldefels acollirà la primera incubadora d'empreses de l'Agència Espacial Europea a l'Estat

Nou edifici RDIT

El Campus del Baix Llobregat (CBL) acollirà un centre d’incubació de l'Agència Espacial Europea (ESA), concretament a l'edifici RDIT, a pocs metres de l’Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC).

Aquest projecte és el primer Business Incubation Centre de l’ESA instal·lat a Espanya i se sumarà a la xarxa de set incubadores ubicades a països europeus com Holanda, Anglaterra, Alemanya, Bèlgica i Itàlia.L'edifici RDIT té una superfície de 10.000 m2 i es troba ubicat al Campus del Baix Llobregat de la UPC, a Castelldefels, en un entorn d'alta concentració de recerca, tecnologia i transferència de coneixement. A pocs metres de l’edifici RDIT estan situades l’Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC) i l’Escola Superior d'Agricultura de Barcelona (ESAB). Al Campus desenvolupen també la seva activitat múltiples empreses de base tecnològica i s'hi ubiquen importants centres de recerca punters com ara l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO), el Centre Tecnològic de Telecomunicacions de Catalunya (CTTC), l'Institut de Geomàtica i el Centre International de Mètodes Numèrics en Enginyeria (CIMNE). L'edifici, integrat al Parc UPC, gaudeix de tots els serveis bàsics i de valor afegit per al desenvolupament d'iniciatives intensives en recerca i innovació. La possibilitat de realitzar projectes col·laboratius amb la Universitat, la disponibilitat d'equipament cientificotècnic i el suport d'investigadors de reconegut prestigi han estat elements altament valorats en la proposta de candidatura realitzada a l’ESA.

El centre multidisciplinari preveu acollir projectes empresarials que aprofitin les tecnologies de l’espai per desenvolupar aplicacions, serveis i productes amb usos diversos, tant industrials com per al consum diari de persones o empreses. Es preveu que en un període de cinc anys s’hi instal·lin una quarantena de start up d’àmbit internacional, i esdevingui un pol d’atracció de talent emprenedor.

Les empreses de recent creació amb menys de cinc anys d’activitat que s’instal·lin a la incubadora tindran accés al coneixement tècnic de l’equip i el personal científic de l'ESA (European Space Agency) i de la UPC i, a més, comptaran amb l’assessorament expert i el suport tècnic a nivell empresarial de Barcelona Activa i del CBL.

A més, cada projecte empresarial rebrà fins a 50.000 euros/any per desenvolupar la seva tecnologia, sempre que assoleixi les fites marcades. En aquest sentit, també tindrà accés a finançament privat, proveït per Caixa Capital Risc, la gestora de capital risc de "la Caixa", mitjançant un préstec participatiu.

D'aquesta manera, acollir aquesta incubadora beneficiarà l’ecosistema emprenedor i empresarial, permetrà donar suport al talent local, posar en valor el coneixement cientificotècnic del territori i generar noves oportunitats tant a les empreses com a les universitats.

Més informació: