Un grup d'estudiants de l'EETAC participen a la campanya Spin Your Thesis! 2011 de l'ESA

Francesc Suñol (llicenciat en Física, actualment estudiant de doctorat al Departament de Física Aplicada), Oscar Maldonado, Eduardo Vidal Arco i Anna García (titulats en Eng. Tècn. Aeronàutica, esp. en aeronavegació a l'EETAC i actualment estudiants del MAST), han participat amb èxit a la campanya Spin Your Thesis! 2011 organitzada per l'Agència Espacial Europea (ESA), sota el nom de BubCoa Team.

Si voleu saber més del seu experiment, i veure'n un vídeo, només heu de seguir llegint la notícia.

L'experiment s'ha preparat al Laboratori de Microgravetat de la UPC sota la supervisió del Dr. Ricard Gonzàlez Cinca, professor de l'EETAC del Departament de Física Aplicada.

La campanya va tenir lloc del 6 al 10 de juny a les instal·lacions de l'ESA de l'ESTEC, on els participants van poder obtenir totes les dades necessàries en diferents nivells de gravetat, per un posterior anàlisi al Laboratori de Microgravetat de la UPC.

Aquest concurs organitzat per l'ESA, ofereix a grups d'estudiants de Màster o Doctorat l'oportunitat de realitzar un experiment en condicions d' hipergravetat, utilitzant la plataforma Large Diameter Centrifuge (LDC).

Per aconseguir les condicions d'hipergravetat, es fa girar la centrifugadora a altes velocitats. D'aquesta manera s'aconsegueix el nivell de gravetat que l'experimentador necessiti entre 1g i 20g, per un període de temps que pot variar entre uns segons i dies sencers.

Per a més informació: