Premis al millor expedient - Promoció 2009/10 - Javier Rubio

A l'acte de graduació de la promoció 2009/2010 Javier Rubio López va rebre el premi al millor expedient de l'Enginyeria Tècnica de Telecomunicació, esp. en Sistemes de Telecomunicació que s'imparteix a l'EETAC.

En Javi va arribar a l'EETAC l'any 2007 procedent de l'Escola Francesc Macià de Cornellà de Llobregat. Va realitzar el treball fi de carrera a la University of Limerick i ara està cursant estudis de màster a la UPC.

En un futur li agradaria continuar els seus estudis fent un doctorat a la UPC.

En Javier, quan va acabar els seus estudis a l'escola Francesc Macià de Cornellà de Llobregat va treballar durant un temps. Després, va realitzar la prova d’accés a grau superior per majors de 20 anys que li va permetre cursar després el grau superior CFGS de Telecomunicacions als Salesians de Sarrià (institut tecnològic de Barcelona), on va ser el primer de la promoció l'any 2007. Va ser aleshores quan va començar els seus estudis a l'EETAC els quals va compaginar amb la seva feina.

El segon any de carrera va començar la Doble Titulació, E.T.T. Sistemes + E.T.A. Aeronavegació, que va deixar per a centrar-se en la seva passió, les telecomunicacions.

El tercer any  el va realitzar a la University of Limerick, on va acabar la carrera i, fent també el treball de fi de carera. El TFC el va dur a terme al Wireless Access Research Centre, dins el projecte europeu COST-IC0902 en el que col·laboraven d'altres entitats europees, i també quatre estudiants més de la UPC. Durant la seva estància a la University of Limerick li va sorgir l'oportunitat de realitzar classes de Digital Signal Processing i també va publicar un article, relacionat amb el seu TFC.

Actualment, també està compaginant els estudis, al màster MERIT, i la feina, treballant al departament de Teoria del Senyal i Comunicacions (TSC) amb una beca d'iniciació a la recerca.

El seu treball final de carrera porta per títol: Design and Implementation of a Cognitive Node for Wireless Heterogeneous Networks.