Setmana de la Ciència - Divendres 16 de novembre

ITINERA: RECORREGUT MEDIAMBIENTAL

Campus del Baix LlobregatDIVENDRES, 16 de novembre a les 12:00h

Descripció:

El Campus del Baix Llobregat es troba situat en un entorn de gran valor mediambiental. Amb la visita Itinera s’identifiquen aquells aspectes mediambientals més rellevants, així com el disseny i el funcionament de l’edifici de l’EPSC, pensat amb criteris de sostenibilitat i eficiència energètica. Tot plegat es realitza a partir d’un recorregut marcat.

L’objectiu de la visita és sensibilitzar els i les participants en els valors mediambientals de l’entorn i els criteris de sostenibilitat aplicats, i reflexionar sobre les possibilitats tècniques que han permès minimitzar l’impacte de l’establiment d’un Campus científic i tecnològic com el nostre.

Durada: 2 hores

Batxillerat Tecnològic, de Ciències i de la Salut

TALLER DE TRANSMISSIÓ DE VIDEO D'ALTA QUALITAT PER INTERNET

"Salo TV"DIVENDRES, 16 de novembre a les 16:00h

Descripció:

Internet és un bon exemple de com un avenç tecnològic ha estat assimilat per tota una societat, provocant un canvi important en les relacions de comunicació humanes.

La transmissió de vídeo ha anat guanyant cada cop més importància en aquest terreny, i actualment existeixen eines que permeten la transmissió d’imatges de vídeo d’alta qualitat per Internet. Bon exemple d’aquesta tecnologia és la presència al Saló Estudia del curs passat del que vam anomenar “Saló TV”, un sistema de transmissió de vídeo dut a terme per la nostra Universitat que feia possible una veritable televisió en directe per a tot el món a través de la xarxa i amb una qualitat molt alta.

En aquest taller farem una primera aproximació a les tecnologies que ens ho permeten, i les posarem en funcionament amb diversos exemples pràctics, transmetent per Internet imatges tan diverses com un partit de futbol, una òpera o una gravació de la Sagrada Família de Barcelona.

Capacitat:
20-25 persones

Durada:
2 hores

Batxillerat Tecnològic

TALLER: ENVIA SENYALS D'ÀUDIO AMB LLUM INFRAROJA

Laboratori EPSCDIVENDRES, 16 de novembre a les 16:00h

Descripció:

Sovint no tenim consciència del funcionament de nombrosos aparells que ja formen part de la nostra vida quotidiana. Tenir curiositat, aprendre com funcionen les coses, ser crítics i tenir l’enginy suficient com per inventar i dissenyar-ne de noves que millorin la nostra qualitat de vida, es una bona definició d’enginyeria. En aquesta activitat et proposem doncs, que facis d’enginyer/a.

Segurament has vist aparells que transmeten senyals d’àudio a través de llum infraroja, com per exemple els auriculars sense fils per veure la televisió. En aquest taller faràs un experiment de laboratori, muntant un sistema de transmissió sense fils basat en infrarojos, per transmetre el senyal d’àudio del teu reproductor MP3 (i d’altres fonts d’àudio com un micròfon, CD, ràdio, etc.) provant com respon el disseny en diferents condicions de treball. En acabar farem entre tots una llista d’altres sistemes sense fils, i d’aplicacions que encara no existeixin!

Al final de l’activitat et donarem un dossier que explica en detall el funcionament i disseny del transmissor i receptor i la llista de material necessària, per que puguis reproduir la pràctica a casa teva.... o esprémer “l’enginy” per desenvolupar una nova aplicació.

Capacitat: 20-25 persones

Durada: 2 hores