L'investigador de l'EETAC David González, premi al "Best Paper Award" del WMNC 2013

L'estudiant de doctorat David González, del grup de recerca WiComTec del departament de Teoria del Senyal i Comunicacions, ha rebut el premi "Best Paper Award", del congrés Wireless and Mobile Networking Conference 2013 per un article sobre 4G.

El WMNC'13 és un congrés de l'IEEE Communications Society i l'IFIP TC6 on durant els tres dies investigadors de tot el món han presentat més de 100 ponències tècniques.

Més informació després del salt.

El treball, "Adapting Fractional Frequency Reuse to Realistic OFDMA Cellular Networks", presentat a Dubai pel professor de l'EETAC Mario Garcia Lozano, és fruit d'una de les línies de recerca en les que el grup és més actiu: l'optimització en la planificació i gestió de recursos radio de les noves xarxes de comunicacions mòbils cel·lulars LTE i LTE-A, el que es coneix comercialment com 4G.

L'article resumeix un dels aspectes més innovadors de la tesi doctoral de David Gonzàlez, becari de doctorat de WiComTec que en aquests moments està fent una estada de recerca a Canadà, co-dirigida pels professors Mario Garcia Lozano i Silvia Ruiz; també hi han col·laborat DongSeop Lee, becari postdoctoral del CIMNE i Maria A. Lema titulada en Enginyeria de Telecomunicació (segon cicle) i estudiant de doctorat amb contracte de investigadora a WiComTec.