L'EETAC al Saló de l'Ensenyament amb realitat augmentada, TV 3D i Android

El dijous 24 de març l'EETAC tindrà una presència especial a l'estand de "Ciencia en Acción" al Saló de l'Ensenyament

En l'àrea de Telemàtica i Telecomunicacions, es mostrarà un equip de reproducció 3D (monitor de 120 Hz i ulleres actives) amb el qual s'estan desenvolupant aplicacions de videoconferència i d'integració de TV 3D sobre Internet, així com un tutorial de desenvolupament d'aplicacions per a mobils Android.

També es podrà provar una aplicació de realitat augmentada per a dispositius mòbils realitzada per estudiants de l'Escola.

Amb motiu del Saló de l’Ensenyament 2011, s’ha desenvolupat una aplicació per a dispositius mòbils, utilitzant el software Layar, que localitza punts d’interès  dels voltants de la muntanya de Montjuïc (com per exemple el Museu Nacional d’Art de Catalunya). L’aplicació, a través d’un entorn de  Realitat Augmentada, mostra aquests punts a l’usuari.

Aplicació amb Layar

Mitjançant el sistema GPS del dispositiu, l’aplicació serà capaç de calcular i mostrar la ruta que s’haurà de seguir per tal d’arribar a cada un dels diferents punts. L’usuari també podrà veure informació detallada sobre cadascun dels punts.

Aquesta aplicació també permet que els usuaris seran capaços d’enviar comentaris amb les seves impressions sobre el programa.

Els requisits per a utilitzar aquesta aplicació son els següents: disposar d’un dispositiu mòbil amb Layar instal·lat, estar connectat a Internet (ja sigui via Wi-Fi o 3G) i disposar de la contrasenya facilitada per els membres de l'EETAC.

Qualsevol persona que compleixi els requisits esmentats podrà fer ús de la aplicació.

visualització d’imatges 3D: mapa de profunditat

visualització d’imatges 3D: side-by-side