Entrevista a Maria Noel i a Bhanu Prakash, estudiants de MAST

La Maria Noel i en Bhanu Prakash, estudiants de MAST (Master's Degree in Aerospace Science and Technology), van ser entrevistats pel portal Som UPC per tal d'explicar les diferents trajectòries que els han portat a compartir una passió: la recerca aeroespacial.

Les seves vocacions han arribat de dos móns diferents: Maria Noel va estudiar el grau en Física i el grau en Enginyeria Electrònica a la Universitat de Barcelona (UB) i Bhanu Prakash va estudiar el grau en Enginyeria Mecànica al Birla Institute of Technology & Science, al campus de BITS Pilani, a la República de l'Índia.

Maria Noel explica que "des de petita tenia dèria per mirar els estels i uns dels records que m’ha marcat més va ser una visita que astronautes de la NASA van fer a l’Agrupació Astronòmica de Castelldefels. El tema aeroespacial és el que més m’agrada i tenia clar que després dels estudis, volia profunditzar-hi més i introduir-me en el món de la recerca. Aquest màster m’oferia tot allò que cercava."

Bhanu Prakash, al seu torn, diu: "Volia fer una enginyeria. Quina? No ho sabia. L’opció final va ser l’enginyeria mecànica. Ara m'adono que va ser la decisió encertada. M'atreu la mecànica de fluids pel seu sentit més estètic i  l'enginyeria aeroespacial, que planteja els reptes més interessants des de la perspectiva de la mecànica de fluids computacional. Venir a la UPC? No hi havia cap mena de dubte. El màster planteja un intens programa acadèmic i compta, a més, amb unes instal·lacions de recerca capdavanteres."

Entrevista completa: